28/7/14

En defensa dels alcaldes

La setmana passada em van notificar la meva imputació, juntament amb la resta d’alcaldes que formem part de la Federació de Municipis de Catalunya, per l’assumpte dels suposats sobresous. Una situació que em disgusta i m’entristeix perquè, com he reiterat des del moment en què es van donar a conèixer els fets, en som innocents. No m’agrada aquesta situació que atempta contra el cor mateix de la democràcia i ens fa mal com a societat. Però entenc també que la imputació ens permetrà explicar que som innocents, que els alcaldes no hem fet res mal fet i que tot plegat és una injustícia. Així li manifestarem a la jutgessa i ho defensarem on calgui.

Ho he explicat molts cops i ho explicaré les vegades que faci falta: Les quantitats que vam percebre estaven declarades a Hisenda amb el seu corresponent IRPF. Mai va haver-hi cap voluntat d’amagar res i no vam tenir cap sospita que la Federació de Municipis no estigués fent les coses bé. No vam dubtar mai d’una entitat on alcaldes i tècnics ens assessorem de com fer bé les coses. I quan, a través dels mitjans, em vaig assabentar que se’ns investigava i que un informe qüestionava els pagaments, vaig ser el primer en fer un dipòsit cautelar dels diners i de retirar-me dels òrgans executius de la direcció fins que se’ns expliqués bé el que s’estava investigant. 

Podeu recuperar aquesta entrevista al programa Migdia de 8tv on explico amb tot detall la meva posició davant els fets de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC).