8/3/11

Cal replantejar la Ronda de Mataró



Aquesta és la nota de premsa que hem fet per tal de demanar a l'Alcalde que es replantegi el suport que dona al projecte isolat de la Ronda de Mataró, respecte al tram del baix Maresme.  Si la Conselleria se'n replanteja un, no te sentit que fem l'altre a corre cuita.


CIU demana valentia a l'alcalde , per replantejar la Ronda de Mataró
En la mesura que la Conselleria ha dit que es replanteja la Ronda del baix Maresme, cal fer-ho també amb la magnitud de la Ronda de Mataró.

El President del Grup Municipal de CiU a l’Ajuntament de Mataró, Joan Mora, considera un fals propòsit iniciar les obres de la Ronda de Mataró sense abans fer un estudi de la infraestructura conjuntament amb el projecte de la Ronda del Maresme perquè és evident que són una mateixa cosa.  Per Joan Mora, els diners adjudicats des de l’Estat s’han d’invertir correctament, i a Mataró, però alerta que els problemes de mobilitat no es resoldran si es conceben els dos projectes de manera independent i sense considerar les potencialitats d’aprofitar la infraestructura ja existent (C32).  Mataró ha de tenir la solució per als problemes de congestió que es produeixen al nord de la Ciutat però no ha de ser a costa de cap projecte imposat sense debat públic.

Pel que fa a la Ronda del Maresme (de Cabrera a Montgat), CiU de Mataró, considera que hi poden haver altres possibilitats abans que la construcció de dues calçades segregades a banda i banda de l’autopista C-32, alhora que aposta per estudiar immediatament aquestes alternatives que haurien de descongestionar l’actual N-II,  tant atenent a criteris que permetin augmentar el desenvolupament econòmic de la comarca, com els que tinguin en compte el malmetre el mínim possible el territori.

Al mateix temps, el president del grup municipal a l’Ajuntament de Mataró reclama que s’esvaeixi qualsevol indici de continuar finançant l’autopista després de la culminació de la concessió el 2021.  “Els residents ja hem pagat prou i no estem disposats a continuar-ho fent més enllà del final de l’actual concessió”