8/2/09

SEGWAY una mitjà de transport real, i un vehicle lúdic




A primera hora, havia quedat amb SEGWAY MARESME per fer un petit tour per Mataró. Ahir em va arribar la propaganda i hi vaig trucar. L’any passat el vaig provar, amb la Senadora Candini, però sense sortir al carrer i me’n van quedar ganes.
Hem aprofitat que era d’hora i que no hi havia gaire moviment per fer una volta. És impressionant la facilitat i lo pràctic que és. A Mataró encara no tenim prous carrils bici i, en molts casos, ens hem de desplaçar per els carrers però tampoc m’ha semblat que sigui cap problema.
Us recomano totalment aprofitar les moltes oportunitats que en Genís, des de Segway Maresme, us ofereix per fer diferents tours. És una activitat per tota la família i molt diferent de qualsevol altre cosa. Moure’s dret, tant pels carrils bici com entre els cotxes, còmode i sense vestimenta especial (el casc sí seria recomanable) és una gran sensació. Ja tinc ganes de provar-lo per “fora pistes” !!
Estic convençut que el futur passarà per vehicles com aquest. Nets i àgils. Unipersonals, urbans i molt sostenibles. Haurem de preparar les Ciutats per a trobar endolls (de pagament) als aparcaments perquè, de fet, aquest és el principal problema per a tenir vehicles d’aquests o elèctrics en general (com bicis, etc).
El fre a aquests tipus de transport són, abans que el preu -que anirà a la baixa-, la impossibilitat de trobar llocs on deixar els vehicles amb seguretat i carregar-los.