12/7/08

Presentació de candidats a càrrecs unipersonals en plenari.






Tarda i nit llarga. Proclamació de resultats votacions unipersonals fins demà.
A la tarda hem tingut una mica de retard en l’inici del plenari de presentació de candidatures donat que tant la ponència 3 com la 1 (sobretot aquesta) estaven debatent blocs d’esmenes importants que han obligat a les ponències i a l’Artur a treballar a fons per a defensar les seves posicions. Chapeau Artur ! Una vegada més estic amb tu. Tens guanyada a la militància i , tot i que és normal que molts vulguin –o vulguem- dir la nostra, també saps com arribar a la gent i com fer-los veure que el projecte de Convergència necessita, sobretot, responsabilitat. Molt bé, Artur !! Cadascú te el seu estil però recordo quan aquest paper el feia en Pujol i et diria que no ho feia millor que tu.
Mentre estant, el problema era que la gent de la ponència 2 havien plegat per poder entrar al plenari i entre pitos i flautes els hem tingut esperant més d’una hora quan els quedaven, potser, 600 esmenes per discutir i que , molt probablement, els farà allargar la nit.
Al final, però, hem tingut plenari i els diferents candidats han presentat la seva candidatura. He començat tard a apuntar però us deixo algunes notes d’algunes intervencions:
Cullell. Vinc a ajudar. Tinc el 41 de militant com a C.V. Vinc a la quarta o quinta fila però no sóc un “florero”. Vull ajudar a recuperar a que Catalunya tingui el prestigi que tenia fa uns anys i que també tots nosaltres guanyem en autoestima.
Recoder. Em presento per dos motius un pk m’ho ha proposat el secrgral. Un altre per il.lusió. Fa uns anys que em vaig fer militant de cdc, .... un dia se’m va despertar la consciència nacional i vaig veure que hi havia un partit que defensava aquesta catalanitat. I ara quan em miro aquest País no m’agrada i em poso trist. També vull ser-hi per afegir el meu gra de sorra pk l’Artur Mas pugui ser el proper President d’aquest País. I crec en el municipalisme. Estic apassionat per la feina municipal. Estic apassionat de poder sortir al carrer i trobar i parlar amb la gent que és destinatària dels nostres esforços. Per tant crec que hem de treballar des de tots els ajuntaments de Catalunya per construir el nostre País.
David Madí. Hem de perseverar per tenir la política de comunicació amb els mitjans moderns i necessaris per ser capaç de comunicar. No estaré sol i serem un equip. Si em doneu la confiança ho complementarà en Cuminal i la Imma Mis, en Roc Fernàndez, i la Magda Mercè. A partir d’aquest Congrés tenim una estratègia. La estratègia de la Casa Gran no és qüestió de més sobiranistes i de més moderats, de més social-demòcrates i més liberals, de més alts i de més baixos, és de molts més homes i dones que vulguin superar l’actual projecte. La Casa Gran és un projecte per guanyar, per reconciliar els catalans amb el futur del nostre País. Us demano una actitud de moral de victòria. Jo m’hi comprometo.
Lluís M. Corominas . vull que em voteu no pk em proposi l’Artur Mas ni pk jo m’ho passi bé. Vull que em voteu pk penseu que puc ser útil al projecte.
Quico Homs. 4 raons i dos sentiments. 1a pk l’Artur d’acord. La segona pk carregat de defectes com estic, m’hi veig amb cor, 3a perquè és una bona manera de servir el País. I només tinc una raó per fer-ho (servir Catalunya), 4a perquè el projecte que es va definint en aquest congrés val molt la pena. I els sentiments ... un dia vaig tenir l’honor en nom vostre d’expressar el 29 de setembre del 2005 un sentiment de gratitud i d’orgull de ser de convergència i de ser català. Això és el que em porta a presentar la meva candidatura.
Candini. Al llarg d’aquesta 4 anys he disfrutat moltíssim i degut al fet d’haver conegut el nivell de coneixement que hi ha en el gran capital humà de Convergència en cadascun dels àmbits sectorials, és el que m’ha fet convèncer de presentar-me. Els nostres ulls estan 24 hores connectats i oberts a conèixer en tot el territori quins són els neguits i necessitats i com ho podem traduir en projectes, idees, o lleis al parlament de Catalunya o en qualsevol altre lloc . M’agradaria tenir la sensació de que un cop tota la feina feta del dia a dia, sentir que cadascun de l’equip senti el batec de la gent que ens acompanya. Si som capaços de sentir el batec de la gent que ens acompanya haurem sigut capaços d’entendre les seves actituds. Aspiro a donar resposta . Sóc conscient si no digués que molts teniu fixada la vista en les dones candidates us mentiria però vull dir que hi ha una pila de dones preparades i que tenen en aquests moments molta responsabilitat.
Felip puig. Us diré dues coses per el que us demano la confiança. Una per una exigència meva de retorn. Per una sensació de que jo dec molt més a aquest partit de el que d’alguna manera se’m pugui retornar. He crescut a Convergència ... he passat per molt. He tingut la oportunitat, com molts, de dedicar-me a la política professional. Ara hi ha l’altre sentiment, de retornar tot això, dels que no han tingut la oportunitat de gaudir d’aquestes responsabilitats (conseller medi ambient, obres públiques, secretari gral, portaveu govern, diputat, etc) l’altre de utilitat. Militant que farà 50 anys aquest any i que en te 32 de militància. Sentir-se útil és un sentiment que vull compartir. Si em feu confiança, intentaré jugar al mig del camp, i si em toca anar a la banqueta hi aniré, i si em toca potser d’aquí uns anys estar com vosaltres, assentat aquí al davant, hi estaré donant suport a qui toqui.
Artur Más. Deixeu-me que us digui, primer una cosa: fa quatre anys vaig impulsar una limitació de mandats i crec que això ha de ser així. I complint la lletra i l’esperit dels nostres estatuts, és la darrera vegada que em presento al càrrec de Secretari General d’aquest partit. Per això us he d’agrair la confiança que m’heu fet fins ara però ja us avanço que convergència haurà d’identificar a la persona que haurà de dirigir el partit en aquests propers temps. Tot i això vull deixar clar, ben alt i que tothom ho tingui clar, que mantinc la mateixa il.lusió del primer dia. No hi ha ni un mil.límetre menys d’il.lusió ni de compromís. D’experiència en tinc una mica més .. que el primer cop que m’hi vaig presentar. Potser amb uns quants cops més i algunes nafres ... però amb, també, el convenciment de que la experiència és saber aprendre millor dels propis errors i crec que això pot servir per ajudar a Convergència a caminar una mica millor. El fet que sigui l’últim cop que em presento no vol dir que renunciï a presentar-me i mantinc al meva il.lusió per ser el candidat de Convergència i Convergència i Unió a la Presidència del meu País. Veient com van les coses a Catalunya tinc més ganes que mai !! I aquesta limitació de mandats , aquesta renovació també la intentaré impulsar si esdevinc President de Catalunya. El meu mestre en política ha estat Jordi pujol. La organització és Convergència. Ho he dit abans i ho dic ara: ho continuarà sent sempre. Jo sempre seré militant de Convergència Democràtica i fins l’últim alè. Pel nostre País, la nostra pàtria, la nostra nació, el nostre Poble, Catalunya.
Ara s’obren les urnes fins a dos quarts d’onze i la proclamació de resultats serà demà a les deu. Fins demà no hi haurà, per tant, plenari.
Mentre estant, la ponència 1 i la tres continuen la seva tasca.
Demà a les 10h, més.