16/6/07

Quin dissabte!

COALICIÓ ELECTORAL TRIPARTIT DE MATARÓ

Aquest matí hem tingut el Ple de Constitució. A primera hora, he intentat localitzar l'acord de Govern a internet. He pensat que en Bassas no s'hauria pogut aguantar i tindria el seu blog al dia. Efectivament ! Hi havia el link però, ah !! No funcionava !! El que sí he pogut veure és que era el primer lloc on he vist escrit que ell seria el Regidor d'Urbanisme. "Yo me lo guiso, yo me lo como".

Total, que una vegada més haurem d'anar al Ple sense saber què diu l'acord ...

A 1/4 de dotze ja era al despatx del Grup, a l'Ajuntament fent la darrera repassada al discurs. A 2/4 ha entrat la Miquela i se'n ha adonat que, sobre la taula, tenia un sobre a la meva atenció. Sorpresa ! L'acord de govern. Fantàstic, minuts abans del ple a llegir-lo per veure de què va. Evidentment, lectura ràpida sense profunditat. L'analitzarem amb calma més endavant però m'ha sorprès moltíssim que del problema que més s'ha parlat darrerament, Can Fàbregas, ni una paraula.

Si ERC ha demanat replantejar el tema, durant la campanya electoral, com és que ara no hi ha introduït res ? I IC, tampoc ?

Entenc que a Mataró no és tant senzill fer com a Barcelona i abandonar el govern. Allà, tots els regidors, govern i oposició, poden tenir dedicació a l'Ajuntament i, per tant, és més senzill decidir on et posiciones perquè no hi entren components de necessitats personals.

Torno a repetir que això és el més trist de la política encara que, per altra banda, també queda més que visualitzat que el tripartit a Mataró és una coalició electoral fixa.

PLE

Ha estat el meu primer Ple com a Regidor. Des del 1991 he anat al Ple en moltes ocasions però sempre m'ho mirava des de l'altre costat.

Crec que hi ha hagut normalitat. He fet un discurs més orientat a actituds i valors que no pas a contingut concret de Ciutat. Ens ha semblat que hi era més escaient.

M'ha semblat que a l'alcalde no li ha agradat que li digui que hem tingut l'acord de govern minuts abans del ple perquè, en fer el seu discurs, ha remarcat que l'havien penjat al web de l'ajuntament i l'havien lliurat als grups ahir (divendres).

1er. El web de l'Ajuntament no és cap meravella ergonòmica, l'estic cercant i no el trobo. Dec ser jo. De tota manera aquest matí no se m'ha acudit anar-hi, tampoc.

2on. Si són 3 grups polítics que arriben a un acord, no entenc com poden utilitzar el web de l'ajuntament per penjar-hi un acord d'aquesta mena. És a dir, que no és oficial en tant que són intencions i que no formen part del funcionament oficial municipal. Com a mínim, fins que els que ho pengin tinguin potestat per fer-ho. Fins avui està tothom en funcions.

3er. Si volien que ens arribés als altres grups polítics, amb un senzill mail s'hagués arreglat.
4rt. Dir, l'alcalde, que el van fer arribar ahir (divendres) als Grups, deu voler dir que algú va agafar la clau del Grup -que evidentment té i ha de tenir l'Ajuntament- i va deixar-hi un sobre amb l'acord.

5è. Si ho van haver de fer així, és perquè van veure que no hi havia ningú de CIU i, per tant, considerar-ho com a lliurat és cert però ...

Si hi dedico aquestes ratlles, a aquesta petitesa, és perquè la gent se'n adoni de quin és el tracte que rebem des de l'oposició. Cap facilitat, cap consideració.

Avui, mentre ens fèiem la foto, l'Alcalde m'ha dit que ens trucaria d’aquí uns dies per parlar. Li agraeixo molt. Més del que ell es pensa ja que sóc incapaç d'entendre com és que no m'ha trucat mai per parlar, cara a cara tots dos, en tots els mesos en que he estat candidat, ni des del dia 27 fins avui. Si jo hagués estat en la seva posició, ho hagués fet.

Jo sóc una persona que em considero lleial i per tant, mentre ningú me la fa, tothom és mereixedor de la meva màxima confiança. Per això crec que seria bo començar a tenir una mica de consideració vers les persones i el que representem.

La política de trifulca, de joc de patades sota la taula, la de jugar al gat i la rata és pels que no tenen res a fer. Ja se sap, el que no te feina el gat pentina ...

Per a mi, s'ha d'anar per feina i la feina és fer de Mataró la millor ciutat del món.

ASCENSOR PENÓS
.
Aquesta si que ha estat bona ! Després del ple hem dinat en un restaurant a prop i en sortir, hem anat amb la meva esposa a buscar el cotxe al parquing de la plaça de les Tereses..Com que estic com estic, hem agafar l'ascensor i mentre ella baixava al primer pis - per anar a pagar- jo he intentat arribar al tercer (on tenia el cotxe). Dic intentar perquè s'ha aturat al segon i he quedat tancat.
No m'havia passat mai abans. Són aquelles llegendes urbanes que corren però a mi m'ha passat avui.

Ha estat una mica penós pel que us explicaré.

Primer he pensat que, estic sol, lloc ampli, no hi fa excessiva calor, la Pili em trobarà a faltar, hi ha sistemes de seguretat ... cap problema.

Per tant, primer tranquil·litat.

M'he mirat els botons per a demanar auxili i he premut el primer. Res ! ni timbre ni res. Després n'hi havia un altre que deia quelcom així com "Premi per parlar". Jo endavant i dir allò de "que em sent algú ? Algú ho està sentint ? Hi ha una persona tancada dins l'ascensor" Res de res. Després un altre botó amb una campana. Caram ! aquest sí que fa sonar una "sireneta" .... El quart, una campana amb diferents inscripcions que semblava que és el que havia d'estar connectat amb no se qui. El premo i "Teléfono fuera de servicio !!".

Per plorar vaja !

Sort que la meva esposa havia avisat als vigilants que ja hi tenen molta experiència i han valorat què fer. Al final, he aparegut altre vegada a dalt de la plaça i la porta se m'ha obert !
Pel que he vist, els passa sovint i no se soluciona.

No entenc res. Si a qualsevol ascensor particular et fan instal·lar una línia de telèfon com és que aquest, que és públic i amb tant d'us, no hi és o no funciona. Pel que diuen els vigilants, jo sóc un tranquil però hi ha gent que surt plorant, gent que els ha amenaçant, gent que ha passat de l'amenaça a agafar-los pel coll, etc.

Quan han vist qui era jo i que m'ho prenia així de bé s'han fomut un tip de riure gent conya amb lo del segrest polític. Ens hem de saber prendre les coses bé però, també, actuar en contundència i per això ho escric i deixo aquests testimonis del que us dic. Com que tenia la càmara, he fet un parell de vídeos.

Finalment, he omplert el corresponent full de reclamacions perquè en quedi constància i faré el que estigui a les meves mans per millorar-ho.

TARDA D'HAVANERES
.
A les vuit, a la mateixa plaça de les Tereses teníem la festeta d'agraïment. Hem tingut un grup d'havaneres i cremat per a tothom.

Una bona oportunitat per saludar gent, xerrar i fer amics.


CONSEQÜÈNCIES
.
La cama més inflada que mai. Pels observadors, a la foto oficial que ens han fet a l'ajuntament, es veu clarament la diferència entre una cama i l'altra.